ជំរុញ​ឲ្យ SME ពង្រឹង​ខ្លួន​សម្រាប់ ២០១៥

ប្រភពពី Postkhmer.com : ភ្នំពេញៈ មន្ត្រី​រដ្ឋាភិបាល​ជាន់​ខ្ពស់​ជា​ថ្មី​ម្តង​ទៀត​បាន​អំពាវនាវ​ឲ្យ​សហគ្រាស​ ក្នុង​ស្រុក​ពង្រឹង​គុណភាព និង​បង្កើន​ផលិតភាព ដើម្បី​ប្រកួត​ប្រជែង​ជាមួយ​លំហូរ​ផលិតផល​ក្រៅ​ស្រុក​ពេល​សមាហរណកម្ម​ សេដ្ឋកិច្ច​អាស៊ាន​ដែល​ចូល​មក​ដល់​នៅ​ឆ្នាំ ២០១៥។

ការ​អំពាវនាវ​នេះ​ធ្វើ​ឡើង​ក្នុង​សិក្ខាសាលា​ថ្នាក់​ជាតិ ស្តី​ពី​ប្រព័ន្ធ​គ្រប់​គ្រង សុវត្ថិភាព ម្ហូប​អាហារ​បែប​ទំនើប​កាល​ពី​ម្សិលមិញ​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ។

ការ​ចូល​មក​ដល់​នៃ​សហគមន៍​សេដ្ឋកិច្ច​អាស៊ាន​នៅ​ឆ្នាំ ២០១៥ មាន​ន័យ​ថា ទំនិញ​ក្នុង​ប្រទេស​អាស៊ាន​ទាំង ១០ និង​ត្រូវ​ចរាចរ​កាត់​ព្រំដែន​ដោយ​មិន​ជាប់​ពន្ធ។

រដ្ឋ​មន្ត្រី​ក្រសួង ឧស្សាហកម្ម រ៉ែ និង ថាមពល លោក ចម ប្រសិទ្ធ យល់​ថា វា​ជា​ឱកាស ប៉ុន្តែ​បាន​ចោទ​សួរ​ថា តើ​ទំនិញ​កម្ពុជា​ត្រៀម​ខ្លួន​សម្រាប់​ការ​បញ្ជូន​ទៅ​ក្រៅ​ស្រុក​ហើយ ឬ​នៅ ខណៈ​ចង្វាក់​ផលិតកម្ម​ក្នុង​ស្រុក​នៅ​មាន​កម្រិត​ទាំង​គុណភាព និង​ស្តង់ដារ​នៅ​ឡើយ​នោះ។

លោក​ថ្លែង​ថា៖ «កិច្ចការ​ដែល​យើង​ត្រូវ​ប្រឹង​ប្រែង​គឺ​សហគ្រាស​របស់​យើង​ត្រូវ​ចាប់ផ្តើម​ ពង្រឹង​ខ្លួន​យើង​ពី​ឥឡូវ​ទៅ​បង្កើន​ផលិតភាព​របស់​យើង បង្កើន​ភាព​ប្រកួត​ប្រជែង ពី​ឥឡូវ​ទៅ​ទើប​បាន»។ លោក​បាន​បង្ហាញ សុទិដ្ឋិនិយម​ថា ក្នុង​រយៈ​ពេល​ពីរ​ឆ្នាំ ទំនិញ​កម្ពុជា​អាច​ពង្រឹង​ខ្លួន​ដើម្បី​ទៅ​ប្រកួត​ប្រជែង​បើ​សហគ្រាស​ក្នុង​ ស្រុក​មាន​ឆន្ទៈ​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ឲ្យ​ប្រសើរ​ឡើង​នូវ​ស្តង់ដារ និង​ការ​ផលិត​របស់​ខ្លួន។

យោង​តាម​លោក ចម ប្រសិទ្ធ សហគ្រាស​ធុន​តូច និង​មធ្យម​មាន​ប្រមាណ ៩៩ ភាគរយ​នៃ​ចំនួន​សហគ្រាស និង​ឧស្សាហកម្ម​ទូទាំង​ប្រទេស ដែល​ភាគ​ច្រើន​នៅ​មាន​កម្រិត​ក្នុង​សមត្ថភាព​ផលិត​នៅ​ឡើយ។

លោក ហ៊ឹម ផានិត មន្រ្តី​ជំនាញ​នៅ​មជ្ឈមណ្ឌល​ផលិតភាព​ជាតិ​នៃ​កម្ពុជា (NPCC) បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា នៅ​មាន​ឧបសគ្គ​ច្រើន​ក្នុង​វិស័យ​សហគ្រាស​ធុន​តូច​និង​មធ្យម​នៅ​កម្ពុជា។ លោក​បន្ត​ថា មាន​ក្រុមហ៊ុន​ច្រើន​ដែល​ចង់​ទទួល​វិញ្ញាបនបត្រ HACCP និង ISO 22000 ប៉ុន្តែ​មាន​កត្តា​បី​ដែល​រារាំង​អ្នក​ផលិត​ក្នុង​ការ​ទទួល​បាន​ វិញ្ញាបនបត្រ និង​អនុវត្ត​ឲ្យ​សមស្រប​តាម​ស្តង់ដារ។

លោក​បន្ថែម​ថា៖ «បញ្ហា​ទី​មួយ​គឺ​ធនធាន​មនុស្ស​ដោយ​សារ​សហគ្រាស​ភាគ​ច្រើន​អនុវត្ត​ជា​ គ្រួសារ​។ ទីពីរ គឺ​ទុន​វិនិយោគ​សម្រាប់​កែលម្អ​ស្ថានភាព​បច្ចុប្បន្ន​ស្រប​តាម​ស្តង់ដារ​មាន ​ដូចជា ការ​កែលម្អ ការ​សង់​អគារ​ឡើង​វិញ ការ​បាំង​បន្ទប់​ការ​ដាក់​កញ្ចក់ និង​ដំឡើង​សម្ភារ​មួយ​ចំនួន។ វា​តម្រូវ​ឲ្យ​មាន​ទុន​វិនិយោគ និង​ជា​ចុង​ក្រោយ គឺ​កង្វះ​អ្នក​ផ្គត់​ផ្គង់​ជំនាញ​ទៅ​ដល់​ក្រុមហ៊ុន​ដោយ​សារ​អ្នក​ជំនាញ​មាន​ តិច​ជាង​ចំនួន​សហគ្រាស»។

ដើម្បី​នាំ​ផលិត​ផល​ម្ហូប​អាហារ​ចេញ​ទៅ​ក្រៅ​ស្រុក​បាន​សហគ្រាស​ឬ​ ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​ត្រូវ​ការ​វិញ្ញាបនបត្រ​បញ្ជាក់​ថា ទំនិញ​ដែល​នាំ​ចេញ​នោះ​នឹង​មិន​បង្ក​គ្រោះថ្នាក់​ដល់​សុខភាព​អ្នក​បរិភោគ​ ឡើយ។

Ly Ly Food Industry គឺជា​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​ក្នុង​ចំណោម​ក្រុមហ៊ុន​បី​នៅ​ក្នុង​ឧស្សាហកម្ម អាហារ​ដែល​ទទួល​វិញ្ញាបនបត្រ HACCP ដែល​ទទួល​ជំនួយ​បច្ចេកទេស​ពី​មជ្ឈមណ្ឌល​ផលិតភាព​ជាតិ​នៃ​កម្ពុជា (NPCC) និង​អង្គការ​ផលិតភាព​អាស៊ី (APO)។ លោក​ស្រី កែវ មុំ ជា​អគ្គ​នាយក​របស់​ក្រុមហ៊ុន​នេះ​បាន​ថ្លែង​ថា ដើម្បី​បាន​វិញ្ញាបនបត្រ HACCP នេះ គឺ​វា​ទាមទារ​ពេល​វេលា និង​ទុន​វិនិយោគ។

លោក ចម ប្រសិទ្ធ ថ្លែង​ថា សហគ្រិន​ក្នុង​ស្រុក​ធ្វើ​យ៉ាង​ណា​ត្រូវ​តែ​ត្រៀម​ខ្លួន​ដើម្បី​ឈរ​ជើង ឲ្យ​ជាប់​ក្នុង​ទីផ្សារ​រួម​របស់​អាស៊ាន។ លោក​បាន​បន្ត​ថា៖ «ក្នុង​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​សកល​មាន​តែ​អ្នក​ខ្លាំង​អ្នក​ពូកែ​ប៉ុណ្ណោះ​ដែល​ នឹង​រស់»។

នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​មាន​សហគ្រាស​ធុន​តូច និង​មធ្យម​សរុប​ចំនួន ៥០៥ ១៣៤៕ PB

//

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: